NGN – "רשת הדור הבא"

תאריך: 03.03.2010

מה זה NGN ? איך זה עובד ? כנסו ותגלו

NGN – "רשת הדור הבא"
 
NGN- Next Generation Network היא אחת הרשתות המתקדמות בעולם, המספקת תשתיות תקשורת מסוגים שונים, תומכת בשירותים חדשניים ופתוחה לתמוך בשירותים עתידיים.

כיום בישראל חברת בזק משיקה רשתNGN ומבטיחה קצבים גבוהים מאוד (עד 50Mb לשנייה) של אינטרנט מהיר. בנוסף, הרשת מבטיחה שדרוגים וחידושים בקווי הטלפון, שיעברו לטלפוניית IP ויועמדו לנוחות הצרכנים, החל מקווי הטלפון הביתיים ועד תאגידי ענק. הרשת החדשה נמצאת בתהליך פריסה חסר תקדים במהירותו ברחבי הארץ. מיום ליום יותר ויותר ישובים בישראל יכולים ליהנות מחוויית גלישה במהירות בלתי רגילה ומשירותי טלפון מהמתקדמים ביותר.
 
איך זה עובד?
אם עד היום תשתית התקשורת הייתה בנויה ברובה על חוטי נחושת, הטכנולוגיה החדשה מתבססת על סיבים אופטיים ופרוטוקול IP, המגיעים עד לסביבת הלקוחות. חברת בזק פורסת את תשתית ה-NGN ביותר ויותר אזורים בארץ ולא רחוק היום עד שכל בית ועסק בישראל ייהנו מתקשורת ברמה חסרת תקדים.
 
רשת ה-NGN תורמת גם לסביבה ירוקה יותר, מאחר ואין כבר צורך במרכזיות מקומיות רבות. השימוש בסיבים אופטיים ובפרוטוקול IP, מקטין את צריכת החשמל ובנוסף, העובדה כי אין צורך במתקני גיבוי, תורמת לאיכות הסביבה.
 
על מנת להוסיף שירותים לרשת, אין צורך ברכישת חומרה או בהזמנת טכנאי. הגדרות השירותים לכל לקוח נשמרות ומשונות בהתאם לבקשת הלקוח בתוכנה. הכל בשיחת טלפון אחת.
מספר השירותים למשתמש אינו מוגבל וכאמור, הרשת פתוחה גם לשירותים חדשניים עתידיים, שהמשתמש יוכל ליהנות מהם לכשיתאפשרו.
 
אחד מיתרונותיה הבולטים של רשת  NGNהוא שהלקוח יכול ליהנות מכל החידושים שרשת כזו מציעה מבלי להחליף את המכשירים הקיימים בביתו, כמו טלפון, פקס, מחשב וכדומה
 
NGNעל קצה מזלג
 
מלבד מהירות הגלישה הגבוהה מאוד, רשת NGN מאפשרת מגוון רחב של אפשרויות שדרוג המערכת הקווית והאינטרנטית. להלן כמה מהן:
 
  • שדרוג קו הטלפון – "רשת הדור הבא" מאפשרת לדוגמה לקבל שתי שיחות טלפון יחד, ואף להוסיף שלוחות נוספות לאותו קו. בנוסף, בתאגידים ועסקים העובדים יכולים ליהנות מחיוג וקבלת שיחות בחיוג ישיר ועוד.
  • טלפון באיכות HD.
  • נתב רשת אלחוטי.
  • מרכזיית IP מתוחכמת.
  • ניהול קו טלפון אינטרנטי באמצעות המחשב. שיחות על ידי מיקרופון ואוזנייה.
  • שיחות וידאו עם מספר רב של משתתפים מכל העולם, באיכות צפייה וסאונד חסרי תקדים.
  • משחקים אינטראקטיביים בינלאומיים במהירות גבוהה מאוד וחוויית צפייה מעולה.
  • הורדת והעלאת קבצים, משחקים וסרטים, הנחשבים ל"כבדים" במהירות מרבית.
  • פורטל אחסון מתקדם.
 
לצד כל אלה, חשוב לזכור כי תהליך פריסת הסיבים האופטיים הוא ארוך ולעתים בעייתי. עד להשלמתו ייתכנו ניתוקים או בעיות שונות בקרב הלקוחות.
בנוסף, מי שמחליט לשדרג את תשתית האינטרנט שלו לרשת NGN, צריך לקחת בחשבון כי יש להתאים את ספק האינטרנט למהירות החדשה. עלות השדרוג הכוללת עשויה להיות לא זולה.
 
 
NGN – זה קורה ממש עכשיו
כאמור, בזקנמצאת כיום בתהליך פריסה ארצי של הרשת החדשה. כיום כבר נהנים משימוש ברשת NGN קרוב ל-300,000 לקוחות החברה, כשבזק פועלת במהירות על מנת לשדרג את התשתיות שלה בכל היישובים והערים בארץ. הצפי הוא כי עד לשנת 2012, לקוחות בזק כמעט בכל אזורי הארץ יוכלו להשתמש ב"רשת הדור הבא". כיום החברה מציעה כבר קצבי גלישה גבוהים במיוחד – עד 30 מגה. עם התקדמות תהליך הפריסה של הרשת ברחבי הארץ, יוכלו לקוחות בזק ליהנות מקצבי גלישה גבוהים יותר – עד 50 מגה, כאמור.
לפי בזק, כבר עכשיו יש לרשת החדשה ביקוש רב ומדי יום מצטרפים אלה עוד ועוד לקוחות. על מנת לבדוק האם אזור מגוריכם כבר מחובר לרשת החדשה, כל שעליכם לעשות הוא להקליד את מספר הטלפון שלכם והקידומת באתר של בזק ולברר האם גם אתם יכולים להתחיל ליהנות מחוויית גלישה חסרת תקדים ומשירותי טלפון מהמתקדמים ביותר.

להשוואת מחירים בתחום האינטרנט לחץ כאן
לקבלת המבצעים האטרקטיביים ביותר בתחום האינטרנט - לנציג לחץ כאן
 
תגובה שלך
פנייה לנציג
לקבלת מבצעים חמים
 
פנייה לנציג
לכבוד:
פנייה בנושא: