IPHONE מחשב או טלפון?

תאריך: 23.02.2010

מהפכת ה- IPHONE בישראל , קראו את הכתבה ותלמדו על המכשיר שסחף אחריו את כולנו

IPHONE – הכל כלול....
טלפון נייד, מכשיר מולטימדיה ומחשב כף יד – הכל במכשיר אחד – אייפון. האייפון תוכנן ומשווק בעולם על ידי חברת "אפל". זה כבר לא טלפון רגיל, אלא כלי תקשורת בעל פונקציות מרובות, שכולל גם GPS, מצלמה, נגן מדיה, שירותי אינטרנט מתקדמים ועוד.
ההשקה הרשמית של מכשיר האייפון בישראל התקיימה ב-10 בדצמבר 2010, בעיקר על ידי סלקום, אורנג' ופלאפון, במסע שיווק רחב.
 
מבט אל העבר...
אמנם בישראל האייפון הושק רק לאחרונה, אך בעולם הוא מוכר כבר משנת 2007. ביוני 2007, האייפון יצא לראשונה בארצות הברית על ידי חברת "אפל", שכבר ב-30 השעות הראשונות מכרה 270,000 מכשירים. בהמשך שנה זו, נמכרו באמריקה כשמונה מיליון מכשירים!
ביולי 2008, שווק אייפון דור 3 ב-22 מדינות נוספות בעולם.  ביוני 2009 הודיעה חברת "אפל" על דור חדש של אייפונים – דור 3.5.
 
מה זה בכלל אייפון?
אייפון הוא מכשיר מולטימדיה מתקדם ביותר עם עיצוב חדשני, המכיל בתוכו מגוון ענק של שירותי תוכן ואפליקציות. הוא מתופעל על ידי מסך מגע נוח לשימוש ובעל מעבד עוצמתי, הגורם למכשיר לעבוד במהירות ולאפשר הורדות מהירות, פתיחת קישורים בשניות, מעבר בין התפריטים השונים ועוד ועוד.
 
למה הוא כל כך מיוחד?
האייפון שונה מטלפונים סלולאריים דור 3-3.5 אחרים. להלן מספר תכונות שמייחדות אותו.
 
·        באייפון עצמו מובנה מספר רב של אפליקציות מכל הקטגוריות: בידור, מוזיקה, משחקים, ספורט, עסקים ועוד. בנוסף, קיים מגוון ענק של אפליקציות נוספות להורדה בלחיצת כפתור.
·        המסך הגדול שלו עם טכנולוגיית ה-Multy Touch מאפשר לגלוש באינטרנט בנוחות מרבית.
·        האייפון מאפשר מעבר בין האפליקציות השונות בקלות. ניתן לגזור, להעתיק ולהדביק תמונות או מילים בקלות וכן, להעתיק במהירות תכנים מאתרי אינטרנט שונים למסרונים או הודעות דוא"ל.
·        בתפריט האייפון יש קטגוריה הנקראת חיפוש SOFTLIGHT, המאפשרת חיפוש מהיר ונוח של תכנים, תמונות, שירים, מיילים או כל מה שתבקש בתוך במכשיר.
·        בעזרת מצלמת הוידאו במכשיר, ניתן לצלם סרטונים, לחתוך, לערוך, לשתף עם חברים והכל דרך המכשיר עצמו ומבלי להיעזר במחשב.
·        האייפון כולל מצפן דיגיטלי שעוזר לך לדעת היכן אתה נמצא תמיד. המצפן המובנה במכשיר הוא בעל רמת דיוק כמו של מצפן אמיתי. 
·        לאייפון יש חיישן הטייה, שגורם לכיוון המסך להשתנות בהתאם לזווית בה מוטה המכשיר.
·        ממשק צ'אט של האייפון מסווג את כל סוגי ההודעות שנשלחו לפי אנשי קשר, היסטוריית הודעות על מסך אחד ועוד.
·        האייפון מאפשר ליצור תזכורות קוליות, לשמרן כקובץ בשניות ולשלוח לנמענים נוספים.
·        המקלדת של האייפון היא מקלדת וירטואלית ומאפשרת הקלדה עם כמה אצבעות בנוחות מרבית.
·        האייפון כולל יישומי מערכת כמו הודעות, תמונות, לוח שנה, גישה ליוטיוב, שעון במקומות שונים בעולם, מפות, תחזית ברחבי העולם, דפדפן ספארי, אייפוד, דוא"ל וכמובן – טלפון. ניתן לרכוש עבור המכשיר יישומים, תכנים ומשחקים נוספים.
·        האייפון יכול להתחלק לעמודים, כאשר כל עמוד מכיל 16 תוכנות. כלומר – מכשיר האייפון יכול להכיל עד 176 תוכנות שונות!
 
כאמור, אלה הן רק חלק מהתכונות שגורמות לאייפון להיות מיוחד כל כך. לצד כל אלה, משתמשים מעידים גם על חסרונות מסוימים, כמו מצלמה ברמה בינונית ולא טובה כמצופה, איכות רמקולים נמוכה והאפשרות להתקנת אפליקציות של חברת "אפל" בלבד.
 
האייפון בישראל
כאמור, האייפון הושק בארץ בדצמבר 2009, על ידי חברות הסלולר הגדולות וחברת iDigital, שהיא היבואנית של חברת "אפל" בארץ. חברות הסלולר סלקום, אורנג' ופלאפון התחייבו למכור ללקוחותיהן בין 70-100 אלף מכשירי אייפון עד סוף השנה. 
בשבועיים הראשונים הצליחו חברות הסללולר למכור כ-20 מכשירים. יש נטייה לייחס את קצב המכירה המהיר להתלהבות ראשונית ולקמפיין השיווק הענק. יחד עם זאת, עקב עלות גבוהה של החבילות שמציעות חברות הסלולר, ההתלהבות אינה מה שציפו לה. בקרוב חברות הסלולר צפויות לצאת עם תכניות מיוחדות עבור חיילים וסטודנטים, דבר שאמור להגדיל את רמת המכירות.
 
כמה זה עולה לנו?
חברות הסלולר השונות מציעות חבילות רכישה ושדרוג למכשירים.
סלקום: המחיר למכשיר מתחיל מ-2400 שקלים לאייפון מדגם (8GB), והולך וגדלכשעוברים למכשיר המתקדם ביותר (32GB). המחירים בסלקום הם למכשיר בתוך חבילה, עם פריסה ל-36 תשלומים.
 
פלאפון: החל מ-כ-2600 ₪ (8GB) ועד כ-3,700 ₪ (32 GB). ניתן לרכוש אייפון בתוך חבילה, עם החזר דקות זמן אוויר והודעות sms ותשלום חודשי קבוע עבור המכשיר ל-18 חודשים.
 

אורנג': החל מכ-2,900 ₪ ועד כ-4000 ₪. המחירים כלולים בתוך חבילות עם דקות זמן אוויר, הודעות וחלוקה ל-36 תשלומים

תגובה שלך
תגובות
אני חייבת לציין שהכתבות שלכם ענייניות ומרתקות
ישר כח
  • 1
פנייה לנציג
לקבלת מבצעים חמים
 
פנייה לנציג
לכבוד:
פנייה בנושא: