צריכים ספקית אינטרנט? תבדקו טוב טוב!

תאריך: 23.02.2010

איש חכם פעם אמר לי "אל תדע עם מי אתה מתחתן , תדע ממי אתה מתגרש" למה התכוון המשורר? ואיך זה קשור לחברות ספק האינטרנט

צריכים ספקית אינטרנט? תבדקו טוב טוב!
 
רגע לפני שאתם שמים "פס"....
לאחר התמזגויות שונות בשנים האחרונות, כדאי לדעת כי ספקיות האינטרנט הקיימות כיום בשוק הישראלי הן בזק בינלאומי, נטוויז'ן-ברק ו - Smile 012. כולן מציעות חבילות, מבצעים שירותים נלווים והרבה "מתנות". נפלא! אבל רגע לפני שחותמים על חוזה שרות עם אחת הספקיות, צריך לשים לב למספר פרמטרים חשובים, ולהיזהר מכל מיני סעיפים בחוזה שיתגלו כבעייתיים בהמשך.
בחירת ספקית אינטרנט הוא תהליך די מורכב. כל הספקיות מבטיחות הבטחות שנשמעות מצוין ומפתות מאד אתכם, הצרכנים.
 
מה בין אנשי מכירות, גלישה באינטרנט ואתם?
אנשי מכירות של ספקיות האינטרנט, כמו כל אנשי המכירות בעולם הם אסרטיביים, נמרצים ומלעיטים את הלקוח בכמויות גדולות של מידע, שלא תמיד ברור לצרכן הקטן. האינטרס שלהם ברור, אבל לכם חשוב לברר את כל הנתונים, שחשובים לכם, כדי שבידיכם תהיה תמונה מלאה ככל שאפשר. ככל שתהיו ממוקדים בשאלותיכם, תוכלו לקבל תמונה ברורה יותר, ולהבין האם אותה ספקית מתאימה לצרכיכם.
נציגי המכירות ידגישו את יתרונות החבילות של הספקית שלהם, אך לא סביר שישתפו אתכם בחסרונות. לכן, בקשו מהם לשלוח לכם את פרטי חוזה השרות ומפרט החבילה עליה מדובר, כדי שתוכלו לקרוא את כל האותיות הקטנות, ולהבין לקראת מה אתם הולכים הרבה לפני החתימה איתם.
כמו כן, רצוי להקליט את השיחות מול נציגי המכירות (אגב, בכל תחום), כדי להימנע "מאי הבנות" בשלב מאוחר יותר. בנוסף מומלץ לרשום עם מי שוחחתם ומתי. הקלטת השיחה היא צעד חוקי לחלוטין מאחר ואתם צד בשיחה. הקלטה כזו עשויה לשרת אתכם בעתיד, במידה כאשר ונציגי ספקית האינטרנט יטענו, כי ידעו אתכם מראש שהמחיר שאתם משלמים גבוה מכפי שחשבתם או לא יעמדו בהבטחות שונות.
 
 לא ללכת על חתונה קתולית!
רוב ספקיות האינטרנט מציעות לכם סכום נמוך בחודש-חודשיים הראשונים לחוזה או אפילו נותנות מנוי חינם לתקופה זאת. מתנה? לא בדיוק. מיד מגיע המקל: בתמורה לכך הן תדרושנה התחייבות לתקופה של שנה או יותר. במהלך תקופה זו לא תוכלו להחליף את הספקית. בקיצור, חתונה קתולית. יש לחשב את מחירי החבילות האלה על פי המחיר החודשי הממוצע במשך שנה. אך ההמלצה היא לבחור חבילת אינטרנט ללא כל התחייבות גם אם היא יקרה יותר מהחבילות עם ההתחייבות.
אתם שואלים למה? כי מחירי האינטרנט הולכים ויורדים כל הזמן, וחבילה שנראית משתלמת כיום לא תשתלם כלל בעוד חצי שנה, ואילו אתם תישארו כבולים להתחייבות שלכם מול ספקית האינטרנט.
 
 
מהירות גלישה ורוחב הפס – כי נגמרה הסבלנות...
רוחב הפס של ספקית אינטרנט מעיד על היקף "הצינור" המאפשר למידע לעבור בו זמנית מהאינטרנט לכל הלקוחות של הספקית. רוחב פס גדול יותר אינו מספיק. הנתון החשוב הוא היחס שבין רוחבו של הפס לבין כמות הגולשים של אותה ספקית. ככל שיש פחות גולשים על רוחב הפס, כל גולש יקבל יותר, ויזכה לגלישה מהירה יותר. כלומר, רוחב הפס ביחס לכמות הגולשים משפיע על מהירות הגלישה בפועל. לכן, לאחר שהתחברתם לספקית אינטרנט מסוימת, בדקו את מהירות הגלישה באמצעות כלי בדיקה של הספקיות, או כלי בדיקה חיצוניים.
במידה ותגלו כי המהירות רחוקה ממה שהובטח לכם, התקשרו לתמיכה הטכנית של הספקית, על מנת שיסייעו לכם. אם המהירות נמוכה באופן קבוע ובתמיכה הטכנית או שירות הלקוחות לא מסייעים לכם – תוכלו לבטל את המנוי שלכם ולעבור לספקית אחרת במהלך השבועיים הראשונים לחוזה.
 
איך להוזיל מחירים לאורך תקופת ההתחייבות?
גם לאחר שהצטרפתם לחבילה ואפילו התחייבתם, מומלץ לבדוק אחת לחודש את המחירים המתפרסמים על ידי הספקיות, ולהתקשר לספקית שלכם כלקוח חדש, כדי לברר אילו מחירים ומבצעים יש באותה עת. אם המחיר שיוצע יתברר כזול יותר ממה שאתם משלמים, התקשרו לשירות הלקוחות ודרשו להשוות את החבילה שלכם למחיר המוזל החדש. הספקיות מעוניינות שתישארו מחוברים אליהן גם לאחר תקופת ההתחייבות, ולכן סביר להניח שתהיינה מוכנות להשוות את ההצעות.
בכל מקרה, הוסיפו תזכורת ליומן  - את מועד תום ההתחייבות (חשוב מאוד), והתקשרו כשבוע לפני כדי לקבל מחיר חדש. גם כאן - אל תתפשרו על מחיר גבוה יותר מהמחיר המוצע ללקוחות חדשים.
תגובה שלך
תגובות
"אם המהירות נמוכה באופן קבוע ובתמיכה הטכנית או שירות הלקוחות לא מסייעים לכם "תוכלו לבטל את המנוי שלכם ולעבור לספקית אחרת במהלך השבועיים הראשונים לחוזה."

אני לא מכיר שום מקרה שבן אדם אצליח לבטל חוזה מול ספקית אינטרנט.
ברגה שהתחייבת - גמרנו, אין דרך לצאת.
  • 1
פנייה לנציג
לקבלת מבצעים חמים
 
פנייה לנציג
לכבוד:
פנייה בנושא: