אפליקציות , תכנים ומה שביניהם...

תאריך: 04.03.2010

אחרי שהכרנו מכשירי טלפון ניידים, שהם גם מצלמות, חשבנו שראינו הכל, אבל מסתבר שזו הייתה רק ההתחלה. אם בעבר המלחמה בין ספקיות הסלולר ויצרניות המכשירים השונות הייתה על הגודל של הטלפון הנייד שברשותנו, הרי שכיום כבר מדובר על מאבק של תוכן, עניין, ידע, נגישות, שימושיות ורלוונטיות.

המכשירים עצמם הפכו להיות כלים בלבד, אשר האפליקציות השונות שנטענות בתוכם הן אלו אשר עושות את ההבדל. כבר לא מדובר על המכשיר הזול, היקר או המשוכלל ביותר - לקוח של חברת סלולר בודק מהו הערך המוסף שניתן לו, ואיך הערך הזה משדרג אותו ומקל עליו. אך על מנת להבין באמת במה מדובר, כדאי לקחת צעד אחורה, ולהסביר את המושגים שהפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו.
 
האפליקציות ואתם...
למרות שנדמה כי הן תמיד היו שם, אפליקציות למכשירי סלולר הן התקדמות טכנולוגית שבאה לידי ביטוי ממש לאחרונה. במונחים טכניים, אפליקציות סלולאריות אפשריות רק במידה והמכשיר מסוגל לספק להן את התשתית הראויה. זו הסיבה, שלמרות שיצרני תוכן רבים רצו מאז ומעולם לשדרג את החוויה הסלולארית, האפשרות לעשות זאת בפועל הגיעה רק עכשיועם הגישה הנפוצה והאלמנטארית לאינטרנט שקיימת בכל מכשיר.
 
אפליקציה היא למעשה תוכנה או יישום, אשר נמצאת על המכשיר הנייד ומספקת שירות מסוים. אפליקציה יכולה להיות מפה, יומן, נגן רדיו ועוד. לרוב ניתן להוריד אפליקציות מאתרי אינטרנט שונים או לרכוש אותן בחנויות. התשלום על שימוש באפליקציות הוא בהתאם לשימוש בהן ולאופיין: אפליקציית GPS, למשל תגבה כסף מהמשתמש על ידי חישוב זמן השימוש במוצר. לעומת זאת, אפליקציית מוזיקה או תמונות תעלה סכום כסף מסוים וחד פעמי. האפליקציות משתנות בין מכשיר למכשיר, ואפליקציה אשר נתמכת בסוג מסוים של מכשיר סלולארי, יכולה שלא להתאים למכשיר אחר. חברות הסלולר עצמן הבינו זאת, וכיום כל אחת מהן יודעת להציע מכשיר עם אפשרויות שימוש שונות. כך למשל, בני נוער רבים דואגים שבמכשיר שלהם תהיה אופציה לשמיעה נוחה של מוזיקה, בעוד שאצל קהל בוגר יותר, הרצון יהיה להחזיק במכשיר שתומך באפליקציות פרקטיות, כגון שיתוף תמונות או מידע על מזג אוויר בכל זמן נתון. האפליקציות עוזרות לנו ביום יום להתמודד עם דברים, שבעבר נדרשנו להקדיש לכבודם לפחות כמה שעות. ניצול המכשיר הסלולארי שבכיס מעולם לא היה מקסימאלי יותר.
 
מה יביא יום? בעיקר עוד אפשרויות
עולם האפליקציות הסלולאריות רק הולך ומתפתח. בכל פעם שנפרץ עוד גבול טכנולוגי מצטרפות לעולם התוכן אלפי אפליקציות חדשות. אם בעבר היו מנסות חברות הסלולר להתחבב עלינו באמצעות תעריפי שיחה, הרי שכיום מדובר על תחרות משוכללת בהרבה. הסלולר הוא עולם שלם בכף היד, תרתי משמע, וכל חברה מעוניינת שנרכוש אצלה בית. התוכן הוא המלך, והוא זה שעושה את ההבדל בין החברות השונות. היות ותעריפי השימוש עצמם גם כך דומים, ובמקרים רבים אפילו זהים, זהו האלמנט היחיד שיכול ליצור בידול ולכן גם מושקעים בו רוב המאמצים.
ההשפעה של השינוי באופי השימוש במכשירים הסלולאריים עולה כסף, וברוב המקרים אנחנו גם מוכנים לשלם. עם זאת, חשוב לשים לב שלא להיגרר לכל מיני הרפתקאות שיכולות לפגוע לנו בכיס ללא צורך. האפליקציות יכולות ליצור עולם סלולר חדש ונפלא, וברוב המקרים כדאי גם לקחת בו חלק – אך בעדינות ובהתאמה. אם נשתמש רק באפליקציות שמתאימות לנו, נהנה לא רק מחזית הטכנולוגיה, אלא גם נבטיח שנישאר עם מספיק כסף גם להיות חלק ממנה בעתיד.

להשוואת מחירים בין חברות הסלולר -לחץ כאן
לקבלת המבצעים האטרקטייבים ביותר - לנציג לחץ כאן
תגובה שלך
פנייה לנציג
לקבלת מבצעים חמים
 
פנייה לנציג
לכבוד:
פנייה בנושא: