ניידות המספרים כבר כאן – אבל מה זה אומר?

תאריך: 04.03.2010

עניין ניידות המספרים עלה לכותרות בשנת 2007: כל מי שמעוניין לעבור עם המספר הקיים שלו לחברה אחרת יכול לעשות זאת בקלות ובחינם. ניידות המספרים רלוונטית גם לחברות הסלולר, אך גם לטלפונים הקווים של בזק, הוט וכדומה. מקור הרעיון בניסיון להגן על הצרכן, ולאפשר לו לעבור בין חברות מבלי שיהיה כבול רק לאחת מהן.

המשמעות: הקלה על הצרכן
עבור הרבה מאוד לקוחות המעבר בין חברות היה בלתי אפשרי בעיקר בגלל שלא רצו לוותר על המספר המקורי שלהם. בנוסף, פירמות מסחריות רבות אשר מזוהות עם המספר שלהן, רצו להעביר את מקום העסק, אך חששו מההשלכות של שינוי מספר הטלפון. האפשרות לבצע ניידות מספרים מקלה עלינו כצרכנים, וכמובן מגבירה את התחרות. היתרונות המיידיים של ניידות המספרים נוגעים בעיקר לאמנת שירות הצרכן, אך בטווח הרחוק הם גם אמורים להוזיל את מחירי הסלולר והשימוש במכשירים הניידים באופן משמעותי. ניידות מספרים מתבצעת בקלות ובפשטות.
 
מתי אפשר להתנייד ומתי לא?
על מנת להשתמש בזכות לעבור מחברה מסוימת לאחרת עם המספר, שברשותנו אנחנו צריכים רק לפנות לחברה בשירותיה אנחנו מעוניינים. את הדין והדברים עם החברה אותה אנחנו עוזבים עושה החברה החדשה שלנו. עלינו רק להוכיח בעלות על המספר ולהיות בעלי הזכות על החשבון. המגבלות היחידות שיש עלינו קשורות לזהות המחזיק בבעלות (כמו למשל מכשיר סלולארי שרשום על שמה של חברה ונמצא אצלנו כעובדים), לאמינותו של המספר (אם המספר אינו שגוי), ובמידה ולא ביקשנו כבר להתנייד לחברה אחרת (לא ניתן להגיש בקשה לניידות מספרים לשתי חברות במקביל).
על החברה אותה אנחנו עוזבים לשחרר אותנו תוך מקסימום ארבע שעות, על פי חוק. בנוסף, המעבר אינו עולה כסף, ואסור לגבות מאיתנו תשלום עבורו. למעשה, ניתן לעבור מכל מפעיל סלולארי אחד למשנהו ומכל מפעיל קווי – למעט הגבלה אחת: מנוי של בזק אשר מעוניין לנייד את מספר הטלפון שלו לאזור חיוג אחר - אינו יכול לעשות זאת. ההגבלה של אזורי החיוג בקרב לקוחות של בזק עדיין קיימת, ואינה קשורה לחוק ניידות המספרים. עם זאת, יש לזכור כי לקוחות של חברת הוט, לדוגמא, אינם מוגבלים בצורה דומה משום שהקידומת היא זהה בכל רחבי הארץ.
 
 
האם עדיין מגבילים אותנו?
על מנת למנוע מאיתנו לעזוב אותן ולנצל את אפשרות ניידות המספרים, מציעות החברות התחייבות אשר נפרשת על פני תקופת זמן ארוכה, לרוב 3 שנים, ובמהלכה אנחנו משלמים בכל חודש סכום קבוע מראש בתמורה לשירות עליו הסכמנו. בנוסף, שיטה זו לעיתים משמשת כתשלום על המכשירים עצמם. במקום לקנות מכשיר סלולארי באלפי שקלים מציעות לנו חברות הסלולר לפרוש את התשלום על פני מספר חודשים, ולקבל בנוסף גם חבילת שיחות, גלישה באינטרנט והודעות. למרות שניידות המספרים אמורה להגן על הלקוח, ולאפשר לו לעבור בין חברה לחברה מתי שיחפוץ, עדיין קיימת מגבלת ההתחייבות. אם חתמנו על התחייבות לתקופה מסוימת אצל אחת מחברות הסלולר או הטלפון הקווי, הרי שהאפשרות לנייד את המספר לא תחסוך מאיתנו את תשלום "קנס היציאה".
 
חשוב לדעת לנצל את היתרון האדיר
למרות שכאמור החברות עושות הכל כדי למנוע מאיתנו את הניידות, לקוחות רבים מרגישים את השינוי כל יום: במרדף של החברות אחריהם, בהגדלת התחרות, בשיפור השירות והתנאים, וכמובן באופציות הנפתחות עבורם. היתרון העצום של ניידות המספרים נותן את אותותיו, וחייב את חברות הסלולר להתארגן מחדש למצב שנוצר, והצרכנים הם המרוויחים העיקריים מכך.



תגובה שלך
פנייה לנציג
לקבלת מבצעים חמים
 
פנייה לנציג
לכבוד:
פנייה בנושא: