אייפון 4 – האם אכן התרחשה מהפכה..??

תאריך: 12.10.2010

Revolution , all over again זהו הסלוגן אותו נתנו בחברת באפל להשקה המתוקשרת של מכשיר ה- IPHONE 4 .
לצד חידושים מרעננים ויישומים יעילים , בעיות קליטה ועיצוב שנוי במחלוקת .
האם המהפכה כבר כאן...

כתב- ערן כהן
 
עיצוב

מכשיר ה- אייפון 4 מתהדר במראה יוקרתי מאוד בעל קווים נקיים וחדים המאופיין כל כך עם חברת אפל.
המכשיר עוצב בצורה דקה ומלבנית וביטלה את הקימור בגב המכשיר המזוהה עם הדגם הקודם של אייפון 3G.
שכבת זכוכית עדינה עוטפת את המסך ואת גב המכשיר מה שמחזק את ההרגשה שבידינו נמצא דור העתיד.
עובי המכשיר הוא 9.3 מילימטר ודק יותר ב- 25%  מהאייפון הקודם!!! , אורכו הוא 11.5 ס"מ ורוחבו 5.9 ס"מ , למרות העיצוב החדשני ועוביו הדק של המכשיר לעיתים נראה כי האייפון 4 כבד יותר.
כפתורי צד שמאל ( כפתורי השמע) הופרדו וקיבלו צורת כפתור עגול ובולט מעט החוצה וממש לידם נמצא כפתור הרטט , גם בצידו הימני של המכשיר נעשו שינויים , מגרת ה – SIM  שהייתה ממוקמת בחלקו העליון של המכשיר עברה לצד ימין ובחלק העליון נוכל למצוא את כפתור הכיבוי/ הדלקה , כניסה לאוזניות וכניסה נפרדת למיקרופון האמורה לעזור בנטרול רעשים.
בחברת אפל הסיקו מסקנות מהטעות שנעשתה במכשיר האייפון 3Gושיפרו באופן כמעט מושלם את המצלמה הנוכחית במכשיר האייפון 4 .
באייפון 4 קיימות 2 מצלמות האחת בגב המכשיר והשנייה בחלקו העליון של המסך ,
המצלמה האחורית היא מצלמת סטילס עם יכולת צילום של 5 מגה פיקסל לעומת 3.2 במכשיר האייפון 3G, זום דיגיטלי של עד פי 5 , וכמובן הדבר שכל בעלי האייפון הקודם חיכו לו – מנורת פלאש בטכנולוגיית LED.
איכות הצילום של האייפון 4 טובה משמעותית מאחיו הגדול אך עדיין לא מסוגלת להתחרות עם מכשירים מתקדמים של יצרנים אחרים כגון NOKIA   ו- SAMSONG  .
המצלמה הקדמית היא מצלמת וידאו איכותית ומפתיעה בהרבה מהאחורית  , צילום HD  חד וברור , סאונד נקי וגבוה הופכים את האייפון 4 למוביל בתחום זה .
לעומת זאת לא השכילו באפל ליעל את שיחות הווידאו שמתאפשרות רק עם התחברות לרשת אינטרנטית וניתן לביצוע רק בין 2 מכשירי אייפון בלבד.
 
יישומים ואפליקציות

מערכת ההפעלה היא בין המתקדמות בעולם המחשבים ונקראת ISO 4, מערכת זאת מביאה איתה יישומים ואפליקציות מרעננות ויעילות שלא היו קיימות במכשיר הקודם .
כיום ניתן ליצור תיקיות על שולחן העבודה וממש כמו במחשב רגיל לגרור אפליקציה אחת על אפליקציה אחרת וכך ליצור תיקיה שתקבל אוטומטית את השם על פי קיטלוג סוגי האפליקציות (משחקים , אתרי אינטרנט, פיננסי) אך כמובן יהיה ניתן לשנות את שם התיקייה תמיד.
עוד אפשרות שהייתה חסרה בטלפון הקודם היא ריבוי משימות, בלחיצה על הכפתור העגול בתחתית המסך יעלו האפליקציות שלך בסרגל בתחתית המסך וכך יהיה ניתן להשתמש בכמה משימות בו זמנית.
ניתן לרכז במכשיר החדש מספר תיבות דואר נכנס  שנותנות פיתרון נוח ומשמעותי לגולש הכבד.
בחברת אפל החליטו לדאוג גם לגיימרים והכניסו מגוון משחקים ברשת שיתנו הנאה לאורך שעות במשחק נגד חברים שונים או אנשים זרים ברחבי העולם.


 
 
מפרט  
 
מערכת הפעלה מתקדמת IOS 4  
מעבד חזק מאוד במהירות 1 ג'יגה הרץ ו- זיכרון פנימי של 512 מגה בייט הופכים את המכשיר למהיר מאוד , אפליקציות הנפתחות כהרף עין והורדות במהירות שיא.
הסוללה שודרגה באופן משמעותית ומחזיקה 7 שעות שיחה לעומת 5 שעות במכשיר הקודם.
מצלמת סטילס  5 מגה פיקסל
ומצלמת וידאו באיכות HD


מינוסים ובעיות
 
כמו במכשיר הקודם לא קיימת אנטנת BLUETOOTH  מה שמגביל אופציות רבות בשימוש היומיומי במכשירי הסלולאר השונים .
הצורך להתחבר ל – itune  עבור כל פעולה מגביל ולא רצוי בקרב בעלי האייפון.
הזכוכית המצפה את המכשיר מתלכלכת מהר מאבק , טביעות אצבע ושריטות , מעבר לזה המראה היוקרתי והיהלומי משהו גורם לך פחד להחזיק את המכשיר פן ייפול חס וחלילה.
כמו כן מכשיר האייפון 4 מתחמם משמעותית לעומת המכשיר הקודם , אך כמו שמתחמם גם מתקרר מהר מאוד במצב מנוחה.
בעיה נוספת שהועלתה בפני חברת אפל ועשתה כותרות  רבות היא שבעת החזקת המכשיר על צידו השמאלי למטה  גורמת לבעיות קליטה רבות עד כדי מקרים של ניתוק , בבדיקה מקיפה התברר שצורת ההחזקה זו גורמת לסגירת מעגל בין 2 האנטנות של המכשיר  , בחברת אפל ממליצים להשתמש בכיסוי מכשיר על מנת למנוע את הבעיה .


מחירים וחבילות
 
מחיר האייפון בישראל הוא המחיר היקר ביותר בעולם , ממוצע המחירים בעולם עומד על 496 אירו כאשר בישראל המכשיר נמכר ב – 804 אירו בממוצע .
את המכשיר ניתן למצוא ולקנות אצל 4 חברות : אורנג' , סלקום , פלאפון שהם שלושת חברות הסלולאר המובילות וחברה נוספת המשווקת את המכשיר ונקראת idigital.
חברת פלאפון היא החברה עם פוטנציאל ההפצה הגבוה ביותר משום שהתאחדה עם חברת idigital  וחלק מסניפי סופר פארם , כל החבילות שימכרו בחברות אילו יהיו שייכות למבצעי חברת פלאפון.


תוכניות וחבילות

פלאפון מציעה 2 סוגי תוכניות , האחת: עבור 299 ₪ לחודש תקבלו 250 דקות , 250 הודעות SMSוחבילת גלישה 10 ג'יגה ,  עבור חבילה זו תשלמו סכום חד פעמי של 699 ₪ לדגם 16 ג'יגה ו- 1099 ₪ לדגם ה-32 ג'יגה.
התוכנית השניה מציעה עבור 349 ₪ לחודש 300 דקות שיחה , 300 הודעות וחבילת גלישה בנפח 10 ג'יגה , ונוסף תשלום חד פעמי של 299 ₪ לדגם ה-16 ג'יגה ו- 699 ₪ לדגם ה- 32 ג'יגה.


מחיר המכשיר ללא תוכנית :
3416 ₪ לדגם ה- 16 ג'יגה
4316 ₪ לדגם ה- 32 ג'יגה


חברת סלקום מציעה את מכשיר האייפון 4  במחיר הנמוך ביותר בקנייה דרך אתר האינטרנט של החברה:
3024 ₪ לדגם ה- 16 ג'יגה
3726 ₪ לדגם ה- 32 ג'יגה


בקנייה דרך הטלפון או בנקודות המכירה יתייקר המחיר משמעותית :
3564 ₪ לדגם ה- 16 ג'יגה
4410 ₪ לדגם ה- 32 ג'יגה


מגזר הסטודנטים קיבל  הטבה משמעותית בחבילות של חברת סלקום כאשר יזכו לזיכוי מלא במחיר במידה וידברו מעל 150 ₪ לעומת 250 ₪ אותם יצטרכו לדבר במגזר הכללי על מנת לקבל את אותו זיכוי .
סלקום גם תיתן ללקוחותיה מתנה בצורת כיסוי מתאים לבעיות הקליטה שקיימות במכשיר .


בחברת אורנג' החליטו לוותר על חבילות מיוחדות וימכרו את המכשיר ללא התחייבות לחברה על מנת לעשות הפרדה של המכשיר מהחברה וכך להוביל מדיניות של אי כבילת לקוח לחברה כמו שעושים בסלקום ופלאפון המחייבים את קניית המכשיר בהתחייבות לחברה.


אורנג' מציעה מחירים אילו:
4248 ₪ לדגם ה-16  ג'יגה (118 ₪ ל- 36 חודשים)
4968 ₪ לדגם ה- 32 ג'יגה (138 ₪ ל- 36 חודשים)


החברה תיתן זיכוי של 98 ₪ על המכשיר בדיבור מעל 248 ₪ ותמכור חבילות גלישה בנפרד בעלות של 68 ₪ לחבילה בנפח 1 ג'יגה ו- 98 ₪ לחבילה בנפח 5 ג'יגה .

לנציג
 
לסיכום מכשיר האייפון נמדד ונמצא כמכשיר מעולה ומשודרג משמעותית ממכשיר האייפון הקודם אך המהפכה עדיין לא התבצעה
תגובה שלך
פנייה לנציג
לקבלת מבצעים חמים
 
פנייה לנציג
לכבוד:
פנייה בנושא: