עליית מחירים בשוק הסלולר

תאריך: 14.11.2018

לאחרונה החלו חלק מחברות הסלולר לייקר תעריפים של חבילות הסלולר ,האם מדובר בהתייקרות נקודתית או מגמה של כל שוק הסלולר ?

מאת - תשווה לי 

לאחרונה הודיעה חברת סלקום שהיא מעלה את מחירי חבילות הסלולר , גם חברת פרטנר הודיעה על התייקרות תעריפים של מותג הסלולר  " 012 מובייל "  שבבעלותה . 

כאשר בוחנים את עלויות חבילות הסלולר בשנים האחרונות ובפרט בתקופה האחרונה ,ניתן לראות שכל חבילות הסלולר מציגות חבילות הנעות בעלות של 30-40 ₪ לחבילה ללא הגבלה ,כאשר ההבדל העיקרי בין החבילות הוא חבילת הגלישה שמציעה כל חברת תקשורת שנע בין 30-100 ג'יגה .

לאור התחרות הגבוהה בין חברות הסלולר והמלחמה הצרכנית על כל מנוי , התופעה של עליית מחירים קצת מפתיעה , היות והדבר היחידי שמעניין את צרכני הסלולר זה העלות החודשית וכל עוד יש להם אלטרנטיבות יותר זולות , הבחירה ברורה מראש ( בהנחה שמדובר בחברת סלולר ללא בעיות תקשורת וקליטה ).

השאלה המרכזית בשלב הזה , איך ישפיע מגמת עליית המחירים על שאר חברות הסלולר ? האם חברות התקשורת המתחרות יראו זאת כהזדמנות  לגייס לקוחות חדשים או שמא יקפצו גם על הרעיון של להעלות מחירים בשוק הסלולר.

ברור לכולם שגם בתעריפים הנוכחיים חברות הסלולר מצליחות להרוויח ,אמנם לא כמו פעם ,אבל עם כל הצעדים שביצעו החברות במסגרת התייעלות וכדאיות כלכלית הרי שגם בעלויות נמוכות כפי שאנו משלמים היום ,חברות הסלולר שומרות על רווחיות .

ניתן להסיק כי המגמה של עליית מחירים של חבילות הסלולר ,אם תהיה חיוביות או שלילית , תלוי בצרכני הסלולר יותר מאשר בחברות עצמם ,והסיבה לכך שאם נקבל את ההתייקרות ללא שינוי דפוסי התנהגות ושמירה על צרכנות נבונה , אין ספק שהמגמה תתחזק ושאר חברות התקשורת יצמצמו פערים ,יחד עם זאת אם צרכני הסלולר לא יספגו את עליית המחירים ויגיבו בהתנהגות צרכנית נבונה שבה יניידו את הקווים לחברת סלולר אחרת , התוצאה תחזק ותשמר את הסיכוי ששוק הסלולר יישאר באותו מסגרת של עלויות וללא שינויים מהותיים .
תגובה שלך
פנייה לנציג
לקבלת מבצעים חמים
 
פנייה לנציג
לכבוד:
פנייה בנושא: