פריסת תשתיות של סלקום ופרטנר

תאריך: 04.12.2018

חברות התקשורת סלקום ופרטנר החלו לקדם תשתיות עצמאיות משלהן , איך זה ישפיע על צרכני האינטרנט והאם יש לבזק והוט ממה לחשוש ?

מאת - תשווה לי

כצרכני אינטרנט מושבעים, כל מה שאנחנו יודעים הוא שכדי שהאינטרנט יעבוד אצלנו בבית או במשרד אנחנו צריכים שני דברים: ספק ותשתית. כדי שנבין לעומק את השינוי שהולך להתחולל בתשתיות האינטרנט בישראל, חשוב להתעכב לרגע על שני המושגים הללו.

1.    תשתית אינטרנט - אפשר לדמות את תשתית האינטרנט לתשתית הכבישים במדינת ישראל. כדי להגיע מתל אביב לירושלים עלינו ליסוע על הכביש שמחבר בין שתי הערים הללו ואנו עושים זאת באמצעות תשתית כבישים מצוינת שיש לנו (זאת בהשוואה למדינות אחרות). התשתית מחברת בין נקודה א‘ לנקודה בה. ממש באותו האופן, כאשר אנחנו רוצים לגלוש מהמחשב האישי שלנו לאתר אינטרנט, עלינו להשתמש בתשתית שדרכה המידע עובר. אותו מידע עובר באמצעות סיבים אופטיים המצאים מתחת לאדמה.

2.    ספק אינטרנט - הספק הוא כלי התחבורה שמאפשר לנו להגיע מתל אביב לירושלים. עד עכשיו יש תשתיות רק לשתי חברות בישראל: בזק והוט.

אז מה בעצם הולך להשתנות?

בימים אלה ממש, חברות הסלולאר פרטנר וסלקום אשר העבירו לאחרונה את עולם הטלוויזיה והאינטרנט מהפכה של ממש מקדמות תשתיות משל עצמן. 

בעוד סלקום מפתחת את התשתיות שלה דרך רכישת ענק של מיזם IBC, בשיתוף מלא עם חברת החשמל במטרה, זאת לפרוס את הסיבים האופטיים על התשתיות שלה, פרטנר מקדמת את התשתית שלה דרך חבילת השירותים המתקדמת של Partner TV. 

למרות ששני הפרויקטים עדין נמצאים בתהליכי בניה והרווחים אינם גדולים, אם מסתכלים קדימה לעתיד הקרוב, אין כל ספק שחברת סלקום ופרטנר הולכות להגדיל את התחרות שרק התחילה לפני מספר חודשים מול בזק והוט. 

איך אנחנו הולכים להרוויח מזה?
התחרות תתחזק מה שישליך באופן ישיר על המחירים , כי התלות בחברות התשתית הקיימות תפחת .
תגובה שלך
פנייה לנציג
לקבלת מבצעים חמים
 
פנייה לנציג
לכבוד:
פנייה בנושא: