מתי הצרכנים יעברו לדור חמישי בסלולר ?

תאריך: 07.12.2019

חשוב לדעת מהם יתרונות הדור חמישי בסלולר , אבל יותר חשוב לשאול למה אנחנו כבר לא שם , כל הפרטים על יתרונות הדור החמישי בסלולר ומתי כבר נוכל להנות ממנה ?

מאת - תשווה לי

יתרונות הדור החמישי בסלולר

הדור החמישי בסלולר בא לידי ביטוי  בשיפור משמעותי בקצב הגלישה שלנו במכשיר הסלולר , הדור החמישי בסלולר מאפשר מהירות העברת קבצים גבוהה הרבה יותר, כמעט בדומה לתשתית הקווית של סיבים אופטיים .

כמו כן הדור החמישי יאפשר לחברות הסלולר להרחיב משמעותית את שירותיהן בין היתר לתעבורת מידע גבוהה ומהירה יותר למשתמשים פרטיים, כמו צרכני וידיאו או גיימינג. 

חשוב לציין כי בעולם יש מספר מכשירים קטן שמאפשר התחברות לרשת דור 5, אך כל היצרניות מעבר לכל ספק מכוונות לשם .

ניתן לסכם את השינוי שיביא עימו דור החמישי ב- 3 נקודות מרכזיות:
  • גלישה במהירויות גבוהה (אולטרא פס רחב)
  • שימושים עתידיים בעולמות ה-IoT - יותר מכשירים כוללים אפשרות חיבור לאינטרנט ואפשרות לניהול בענן, ולכן החיבור של מספר גדול של מכשירים נקרא Massive IoT דבר שיחייב יותר ויותר תדרים ותשתיות מפותחות.
  • הצורך בתקשורת יציבה ובשיהוי נמוך ככל האפשר, לגרום לגלישה באינטרנט שלא יסבול מנפילות וניתוקים , לצד זרימת  המידע במהירות מקצה לקצה.

מי נהנה מהדור החמישי בעולם

מדינות רבות בעולם כבר החלו לקדם  את תדרי דור 5 ובכמה מדינות מתקדמות כדוגמת דרום קוריאה וארה"ב, כבר יש באזורים מסוימים פרישה של דור 5  , באופן כללי כ-50 מפעילים ברחבי העולם כבר הכריזו על השקות מסחריות של דור 5 .

מה עם צרכני הסלולר בישראל ?

לפי פרסומים שונים נראה כי כבר ב-2020 תושק דור 5 בישראל והמפעילים הזוכים במכרז יסיימו את פרישת הרשת בתוך 4 שנים , נכון להיום כבר מספר חברות סלולר פנו למשרד התקשורת בבקשות דחייה של המכרז ,כל חברה מסיבותיה שלה , הרי חשוב לכל אחת להיות חלק מהמעבר לדור 5 ולהיות חלק מההתפתחות הטכנולגית שמתפשטת בקצב מהיר בכל העולם .

לסיכום

כדי שגם צרכני הסלולר יוכלו להנות מדור חמישי בסלולר על כל יתרונותיו  יש להחליט מי יהיו המפעילות במסגרת המכרז וכבר שיתחילו עם פרישת התשתיות שיימשך כמה שנים טובות , אחרת נמצא את ישראל הרחק מאחור בהיבט הטכנולוגי המתפתח והמתקדם בעולם בכל הקשור לדור 5 .
תגובה שלך
פנייה לנציג
לקבלת מבצעים חמים
 
פנייה לנציג
לכבוד:
פנייה בנושא: